Tygodniowy jadłospis dla rodziny – przepisy na śniadania, obiady i kolację

Na początku marca pisałam Wam o tym, że rozpoczynam swoją przygodę z planowaniem posiłków oraz przygotowałam dla Was gotowe planery do druku (zajrzyj do tego wpisu –> TU). Pierwsze 3 dni były dla nas czyszczeniem zapasów i powiem Wam, że sporo tego się nazbierało. Nasz pierwszy tydzień z gotowym jadłospisem też był raczej oparty na zapasach z zamrażarki i domowej spiżarni. Postanowiłam się z Wami podzielić naszym planem, bo może będzie dla kogoś również inspiracją do rozpoczęcia przygody z planowaniem. Nie chodzi o to, byście sztywno się trzymali moich propozycji, ale żeby ten jadłospis był dla Was inspiracją.

Jedno jest pewne, udało mi się być tylko raz na większych zakupach i dokupowałam pieczywo w lokalnym sklepiku. Oczywiście nasz plan był wydrukowany i powieszony na lodówce. Dzieciaki miały frajdę, że mogły sprawdzić co danego dnia jest na śniadanie, obiad czy kolację. Spodobało mi się i już dziś mam w planie zrobić plan na kolejny tydzień. Jeśli macie ochotę to kolejnymi pomysłami również się z Wami podzielę. Nie brałam pod uwagę moich wymagań co do diety. Po prostu, gdy dzieciom robiłam np. chleb w jajku, sobie zrobiłam sałatkę, ale to już temat indywidualny, a w tym wpisie chciałam skupić się na zaplanowaniu jadłospisu dla rodziny.

Tygodniowy jadłospis dla rodziny

planowanie posiłków

Poniedziałek

Śniadanie: Omlet na słodko z owocami i dżemem;

II śniadanie: kanapki z szynką sałatą i warzywa w słupkach;

Obiad: Szynka duszona w sosie cebulowym + frytki warzywne + surówka z pora;

Podwieczorek: Budyń z sokiem malinowym;

Kolacja: Smażony chleb w jajku;

Wtorek szynka duszona

Śniadanie: Parówki na ciepło, mini pomidorami i pieczywo, humus ;

II śniadanie: kanapki z szynką sałatą i warzywa w słupkach;

Obiad: Szynka duszona w sosie cebulowym + ryż + surówka z pora;

Podwieczorek: Budyń  owoce;

Kolacja: Sałatka z kurczakiem wędzony i tosty;

Środa

Śniadanie: Jajko na miękko, pieczywo, pomidory z mozzarellą;

II śniadanie: jogurt naturalny, jogurt do picia;

Obiad: Zupa kalafiorowa i pierogi ruskie;

Podwieczorek: Owoce: jabłko, gruszka melon;

Kolacja: Parówki w cieście, frytki warzywne;

Czwartek racuchy z bananami

Śniadanie: Racuchy bananowe z jabłkami

II śniadanie: Parówki w cieście;

Obiad: Zupa kalafiorowa i pierogi ruskie;

Podwieczorek: Owoce

Kolacja: Duszone bataty ze szpinakiem i feta, tosty

Piątek

Śniadanie: Kanapki z jajkiem na twardo i ogórkiem, humus ;

II śniadanie:  Deser z chia i jagodami;

Obiad: Spaghetti z mięsem z indyka;

Podwieczorek: Gofry, owoce;

Kolacja: Domowe frytki;

Sobota

Śniadanie: Każdy co innego płatki na mleku, kanapki itp

Obiad: Obiad po za domem

Podwieczorek: Truskawkowa Wuzetka

Kolacja: Warzywa z humusem, dzieci jogurty z płatkami

Niedziela szakszuka

Śniadanie: Szakszuka

II śniadanie: Truskawkowa wuzetka

Obiad:  Rosół i kotlety z piersi kurczaka, buraczki

Podwieczorek: Lody

Kolacja: Sałatka z rukolą, fetą i burakami, kiełbaska na ciepło.

 

Pierwszy tydzień za mną i dziś wieczorem przygotuję jadłospis na kolejny tydzień. Oczywiście jestem na początku mojej przygody z planowaniem i ciągle szukam nowych pomysłów jak to usprawnić. Jak macie jakieś swoje sprawdzone patenty to chętnie je poznam.

Jeśli chcesz zacząć swoją przygodę, może będą dla ciebie pomocne moje planery, które możesz podbrać bezpłatnie.

SPODOBAŁ CI SIĘ TEN WPIS? BĘDZIE MI BARDZO MIŁO JEŚLI:
  • Polubisz mój fanpage na Facebooku żeby być na bieżąco z nowościami
  • Zapraszam na wspólną kawę i poznanie mnie bliżej na moim Instagramie

 

 

Udostępnij i polub:
Facebook
Facebook
Instagram
E-mail