Szparagi – inspiracje na śniadanie, obiad i kolację.

Jeszcze parę lat temu o szparagach słyszało się niewiele. Natomiast teraz szparagi mają swoje 5 minut. Sezon na nie rozpoczyna się już w kwietniu i potrwa do końca czerwca. Są one skarbnicą witamin i mikroelementów. Warto po nie sięgać w szczególności na diecie, ze względu na niską kaloryczność. Dostępne są trzy rodzaje szparagów: białe, zielone i fioletowe.

Jakie szparagi są najlepsze?

Pamiętaj, że wybierając szparagi trzeba sprawdzić przede wszystkim czy ich główki są ściśle zamknięte, a końcówki wilgotne. Powinny być jędrne i sprężyste. Przy świeżych szparagach, po ściśnięciu końcówki, powinien wypłynąć sok.

Białe powinny być średniej grubości. Grube będą miały “łykowaty smak”, a za cienkie będzie trudno obrać ze skórki.  Zielone szparagi zjadamy ze skórką, więc mogą być również te cienkie. Fioletowe natomiast są ciężkie  w uprawie i bardzo trudno je spotkać w sklepach. W mojej kuchni najczęściej goszczą zielone i to właśnie na nie dziś przygotowałam przepisy. Szparagi przechowuj  w lodówce przez 3 dni nie dłużej. Dzięki moim inspiracjom nic się nie zmarnuje i przez 3 kolejne dni wykorzystasz szparagi do jednego z posiłków.

Śniadanie – jajecznica ze szparagami i boczkiem

szparagi

Ilość składników dostosuj do twoich możliwości, a potrzebować będziesz:

  • boczek;
  • szparagi;
  • jajka;
  • pomidor;
  • szczypior;

Boczek pokrój w kosteczkę i wrzuć na rozgrzaną patelnię. Szparagi pokrój ma małe kawałeczki i dodaj do podsmażonego boczku. Podduś chwilę wszystko razem, aż szparagi będą miękkie. Dodaj jajka i przypraw do smaku.

Obiad – Pierś z kurczaka ze szparagami

kurczak ze szparagami

Przepis na to pyszne danie ukazał się parę dni temu na blogu. Znajdziecie go TUTAJ.

Kolacja – sałatka z grillowanymi szparagami i cukinią

szparagi

Składniki:

  • kapusta pekińska;
  • cukinia;
  • szparagi;
  • papryka;
  • koperek;
  • olej kokosowy;
  • przyprawy – sól, pieprz i ostra papryka;

Cukinię i szparagi pokroić w drobną kostkę. Podsmażyć na oleju kokosowym.  kapustę poszatkować drobno i położyć na nią podsmażone warzyw wraz z powstałym sosikiem. Udekorować papryką i koperkiem i zjadać ze smakiem. Można sałatkę podawać z grzankami.

Mam nadzieję, że przypadną Wam do gustu moje szparagowe inspiracje.

SPODOBAŁ CI SIĘ TEN WPIS? BĘDZIE MI BARDZO MIŁO JEŚLI:

  • polubisz mój fanpage na Facebooku żeby być na bieżąco z nowościami
  • zaobserwujesz mój profil na Instagramie
  • zajrzyj po inne inspiracje do działu LIFESTYLE

 

Udostępnij i polub:
Facebook
Facebook
Instagram
E-mail