Miejsca w Polsce warte odwiedzenia wiosną i latem

Cudze chwalicie swego nie znacie. Pewnie wiele razy słyszeliście to powiedzenie. Bardzo często szukamy wrażeń na wycieczkach zagranicznych, a wiele piękna jest tuż za naszym rogiem. Chociaż bardzo dużo podróżujemy, są dla nas miejsca w Polsce zupełnie nieodkryte. Oczywiście jeśli ktoś jest fanem plażingu to chyba lepiej wybrać się do Grecji czy Hiszpanii, bo u nas z pogodą wiadomo jak bywa. Jeśli jednak lubicie spędzać czas aktywnie to w Polsce nie będziecie się na pewno nudzić. Są też takie miejsca w Polsce, które mnie urzekły i bardzo chciałabym je odwiedzić w najbliższym czasie. Wymienione niżej lokalizacje to będzie taka nasza lista czekająca na spontaniczne hasło: “Jedziemy na wycieczkę”.

Miejsca w Polsce warte odwiedzenia całą rodziną

1. Mazury

foto: www.national-geographic.pl

Od dziecka towarzyszyła mi piosenka Rudiego Schuberta “Córko rybaka”, jednak do tej pory nie dotarłam nad te nasze piękne Mazury. Być może wynikało to z tego, że wychowałam się w równie malowniczym mieście otoczonym jeziorami. Odkąd Zuzia poszła do szkoły co jakiś czas wraca z informacjami na temat różnych miejsc w Polsce które musi koniecznie zobaczyć. Jakiś czas temu oświadczyła nam, że musimy jechać do “Stolicy Bocianów”. Tak oto na naszą listę TOP 10 trafiły Mazury. Mamy w planach odwiedzić Żywkowo, gdzie co roku przylatuje około 100 bocianów, a odlatuje dwa razy tyle. No i koniecznie musimy sprawdzić, czy Mazury to faktycznie kraina 1000 jezior?

2. Szczecin

foto: www.poznajpolske.onet.pl

Miasto dla nas kompletnie nieznane. Jakiś czas temu zaczęłam śledzić na Istagramie “Kobietę na okrągło“, która jest właśnie ze Szczecina. Patrząc na jej zdjęcia pomyślałam, że ładny ten Szczecin. Wiele faktów mnie zaskoczyło. Pod względem powierzchni Szczecin to trzecie największe miasto w Polsce. Jednak bardzo dużą część stanowią jeziora, lasy i parki.  My niestety często omijaliśmy je podczas naszych wycieczek do Niemiec, czy Francji. Czas to zmienić. Może podpowiecie czego nie powinniśmy ominąć w Szczecinie??

3. Kaszuby

foto: www.kaszuby.tp5.pl

Kaszuby będę Wam polecać ze względu na bliskość Trójmiasta w którym mieszkam. Wiele miejsc już odwiedziliśmy i możemy polecić, ale są też dla Nas nieodkryte lądy. W tym roku z pewnością chciałbym bliżej poznać Kościerzynę i zaplanować wizytę w Słowińskim Parku Narodowym. Jeśli planujecie pobyt na Kaszubach to koniecznie musicie odwiedzić Szymbark, labirynt w kukurydzy Bliziny, zamek w Bytowie czy Chojnice wraz klimatyczną starówką.

4. Statkiem po trawie

foto: www.zegluga.com.pl

Pochylnie na kanale Elbląskim są z pewnością atrakcją tego regionu. Na przepłynięcie całego odcinka potrzebne jest 4-5 godzin. Myślę, że moje dzieci umarłyby z nudów. Są jednak krótsze rejsy i to z pewnością jest opcja dla nas. Teraz tylko czekać na odpowiednią pogodę na taką wycieczkę. Wielki plus za to, że mamy do Elbląga całkiem blisko, więc wycieczka tam z pewnością będzie spontaniczna.

5. Białowieża i Białystok

foto: www.bialowieza-forest.com

W Białowieży już byliśmy i bardzo nam się podobało więc chętnie odwiedzimy ponownie Puszczę, bo nie mieliśmy jeszcze okazji spotkać Żubra na wolności. Jest to również marzenie Zuzi odkąd w szkole dowiedziała się o Adamie Wojraku, którego filmiki o Puszczy bardzo chętnie dziewczynki oglądają. Chociaż jest to bardzo odległy zakątek Polski, to jest to miejsce w którym można poczuć, że czas płynie tam wolniej. Żeby nie wyciszyć się tak całkowicie, po drodze chcielibyśmy zajrzeć do Białegostoku.

Miasto nam kompletnie nie znane, ciekawe czym mogłoby nas zaskoczyć. Szczególnie ciekawi mnie zobaczenie Pałacu Branickich

6. Bieszczadzkie morze

foto: www.bieszczady.net.pl/solina.php

Nad Soliną byliśmy wiele lat temu, gdy Zuzia była jeszcze u mnie w brzuchu :-). Z wielkim sentymentem wspominam tamte wakacje. Nasze ostatnie we dwoje. Bardzo bym chciała pokazać dziewczynkom to bieszczadzkie morze. Oczywiście fajnie byłoby z nimi pochodzić również po górach. Moje dzieci szybko się meczą więc jak na razie wycieczki po Tatrach odpadają. Myślę, że właśnie Bieszczady będą dobrym miejsce do zaczepienia w nich zamiłowania do pieszych górskich wycieczek.

7. ENERGYLANDIA

miejsca w Polsce

Odwiedziliśmy już kilka parków rozrywki za granicą, ale ENERGYLANDIA czeka na jakiś spontaniczny wypad. Jest to największy polski park rozrywki, w stylu europejskich parków. Mieści się w niewielkim miasteczku Zator między Oświęcimiem a Wadowicami. Jest to atrakcja na cały dzień. Tym bardziej, że dostępne atrakcje zostały pomysłowo podzielone na 4 odrębne strefy. Znajdziemy tu Bajkolandię dla maluchów, rodzinną strefę familijną, ekscytującą (za sprawą atrakcji takich jak Tsunami Dropper, Apocalipto czy Space Booster Armagedon) strefę ekstremalną oraz strefę tematycznie i aranżacyjnie związaną z estetyką egzotycznych wysp – Water Park. Tylko największy problem jest taki, że moje dzieci będą zachwycone a mnie na pewno będzie boleć głowa. Ale cóż nie robi się dla dzieci. 😉 Kto z Was już tam był i czy warto tam jechać?

8. Zamek Książ

miejsca w polsce

foto: www.ksiaz.walbrzych.pl

Jak na prawdziwe księżniczki przystało moje dziewczynki lubią zwiedzać zamki. Pamiętam zamek w Książu jeszcze z wycieczki na której byłam jako dziecko z rodzicami. Do dziś wspominam tamte piękne ogrody. Ciekawe czy coś się zmieniło przez te ponad 20 lat. Wiele osób na moim FB polecało mi odwiedzenie okolic kotliny Kłodzkiej. Myślę, że to by była idealna okazja do odwiedzenia tego zamku. Gdy pokazałam dziewczynkom zdjęcia w internecie od razu był zachwyt i okrzyki, że chcą tam jechać

9. Kolorowe jeziorka

miejsca w Polsce

Będąc w okolicach Wałbrzycha koniecznie musicie zobaczyć te perełki. Na Kolorowe jeziorka trafiłam kiedyś w internecie. Są to cztery jeziorka: żółte, purpurowe, błękitne i czarne leżące na zboczu Wielkiej Kopy. Zabarwienie wody w akwenach związane jest ze składem chemicznym ścian i dna wyrobisk. Woda wypełniła te wyrobiska pokopalniane i tak oto powstały te zjawiskowe jeziorka. Jestem pewna, że odwiedzenie tego miejsca będzie lepsze niż nie jedna lekcja geografii w szkolnej ławce…

10. Ścieżka w Obłokach

Moja ostatnia propozycja znajduje się już poza granicą Polski, ale zaledwie kilkanaście kilometrów, więc myślę, że warto przekroczyć granicę. Przeczytałam o niej jakiś czas temu na blogu www.mamagerka.pl i już wtedy pomyślałam, że musimy tam kiedyś pojechać.  Lęk miesza się u mnie z ekscytacją, gdy pomyślę o spacerze w chmurach. Mam lęk wysokości, ale coraz częściej staram się pokonywać swoje lęki, bo zauważyłam że jak ja się czegoś boje to moja starsza córka również. Muszę jej pokazać, że życie jest zbyt piękne by tracić je na lęki. Na stronie https://www.dolnimorava.cz/pl/ możecie zobaczyć jak wiele przygotowano tam atrakcji dla rodzin z dziećmi. Myślę, że to miejsce godne polecenia i na pewno zdam relację jak już tam dotrę.

Moja lista wyjątkowych miejsc w Polsce  zrobiła się dość długa jak na jeden sezon. Myślę jednak, że można na niej znaleźć fajne atrakcje w różnych zakątkach Polski.

Teraz tylko zostaje znaleźć czas i ruszać w drogę. A Wy macie swoje ulubione miejsca w Polsce, które warto odwiedzić? Wasze komentarze tu na blogu są bardzo mile widziane, gdyż tylko wtedy mam świadomość tego, że włożony czas w przygotowanie materiału nie poszedł na marne. Pamiętajcie czasem o tym i skrobnijcie kilka słów.

Po inne inspiracje na ciekawe wycieczki zapraszam do działu PODRÓŻE (zobacz –> TUTAJ)