8 sposobów na wiosenne przesilenie

Często ostatnio słyszę od znajomych hasło “wiosenne przesilenie”. Mój organizm również po zimie nie może dojść do siebie. Mam ten problem co roku, gdy moja tarczyca nie bardzo może się wybudzić ze snu zimowego. Niestety osłabienie po zimie daje mi się we znaki więc postanowiłam wdrożyć plan naprawczy i wprowadziłam 8 sposobów na wiosenne przesilenie. Żeby nie było w związku z moimi problemami zdrowotnymi o których pisałam Wam jakiś czas temu (TUTAJ) planuję też w kwietniu zrobić komplet badań. Mam nadzieję, że Wy też się regularnie badacie. Tymczasem wypróbuj moje sposoby na wiosenne przesilenie.

Moje 8 sposobów na wiosenne przesilenie

1. Rozciąganie o poranku.

Dotleń i rozruszaj całe ciało o poranku. Najlepiej zrób to od razu po przebudzeniu. Pozytywnie to wpłynie na twoje ciało oraz poprawi twój nastrój. Wykonaj kilka prostych ćwiczeń takich jak: koci grzbiet lub wespnij się kilka razy na palce stóp, starając się dosięgnąć wyprostowanymi dłońmi sufitu.

2. Kwadrans na drzemkę.

Popraw swoją koncentrację. zasypiasz przy biurku, nie możesz się skoncentrować? Zamiast sięgać po kolejną kawę, prześpij się 15 minut. taka krótka drzemka pozwala zregenerować mózg. Dzięki temu będziesz wydajniej pracować. Jeśli nie masz warunków się położyć, to po prostu zamknij oczy i licz oddechy.

3. Zielony koktajl.

Uzupełnij niedobory witamin i mikroelementów. Zmiksuj garść liści jarmużu albo szpinaku, pół pęczka natki pietruszki z sokiem wyciśniętym z pomarańczy i szklanką wody mineralnej. Możesz dodać łyżkę spiruliny ( nazywana też królową białka). Taki napój oczyści twój organizm z toksyn oraz energii i wzmocni odporność.

4. Banan z czekoladą.

Nic cię nie cieszy i jesteś ciągle rozdrażniona? Nie od dziś wiadomo, że czekolada łagodzi stres i poprawia nastrój. Banany zawierają ważny dla pracy układu nerwowego potas, witaminę B6 oraz tryptofan, który powoduje powstawanie serotoniny (hormon szczęścia) w naszym organizmie. Czekolada oczywiście to bogate źródło magnezu, łagodzącego stres. Tej przyjemności nie funduj sobie za często jeśli jesteś na diecie. 🙂

5. Wizyta w saunie.

Oczyść ciało z toksyn. Sauna jest doskonałym rozwiązaniem dla osób, które często się przeziębiają i ciągle im zimno (ja jestem strasznym zmarźlakiem). Wysoka temperatura zmusza do wytężonej pracy naczynia krwoinośne i układ oddechowy. Dzięki wizycie w saunie przyspieszysz swój metabolizm i pozbedziesz się przez skórę wielu toksyn. Pamiętaj, że oprócz podniesienia odporności podczas 30 minutowej wizyty w saunie spalisz około 900 kacl.

6. Witamina D.

Mam w planach cały wpis dotyczący witaminy D, bo to temat rzeka dla mnie. Witamina ta leczy stany zapalne, wspomaga walkę z alergiami. Niestety żyjemy w takim kraju gdzie mamy ograniczony dostęp do naturalnej witaminy D. Warto po zimie wspomóc organizm odpowiednią suplementacją witaminy D.

7. Zakwas buraczany.

Sięgnij po niego codziennie rano na czczo. Przywrócisz w ten sposób równowagę kwasowo- zasadową organizmu. Picie kwasu buraczanego obniża także ciśnienie krwi, poziom cholesterolu i pomaga pokonać anemię.

8. Jeżówka purpurowa.

Wzmocnij swoją odporność. Ekstrakt z tej rośliny ma działanie imunostymulujące, czyli ma za zadanie podnosić odporność i zapobiegać zachorowaniom na infekcje układu oddechowego, które często łapią nas wiosną. ( O innych moich sposobach na przeziębienie przeczytasz (TUTAJ)

A ty jakie masz sposoby na wiosenne przesilenie???

Udostępnij i polub:
Facebook
Facebook
Instagram
E-mail