Kulinaria, Słodkości

Idealny deser na diecie

Udostępnij i polub:
Facebook
Facebook
Instagram
E-mail

Dziś chciałam Wam przedstawić idealny deser na diecie. Jest szybki w wykonaniu i  ze względu na swoje składniki odżywcze spokojnie może stanowić pełnowartościowe drugie śniadanie lub posiłek potreningowy. W dodatku udało mi się przygotować “bitą nie śmietanę”, więc koniecznie musicie wypróbować ten przepis.

deser z chia i serkiem wiejskim

Dlaczego jeść CHIA?

W ostatnim czasie nasiona CHIA, a dokładniej nasiona Szałwii Hiszpańskiej, w Polsce stają się coraz bardziej popularne. Wprowadzenie ich do codziennej diety staje się niesamowicie łatwe, a osoby na diecie sięgają po nie bardzo często. Polubiły je nawet moje dzieci, a je naprawdę trudno namówić na nowe smaki. Wystarczy połączyć je z mlekiem krowim lub roślinnym, by cieszyć się smacznym deserem.  Warto po nie sięgać, bo:

  • Zawierają bardzo dużo błonnika – Błonnik zawarty w nasionach pochłania wodę, pęcznieje, a tym samym zwiększa objętość spożytego pokarmu, co szczególnie pomocne jest w czasie odchudzania. Skutecznie wypełniają żołądek, dzięki czemu nie mamy ochoty podjadać. Działanie tego błonnika ma na celu ukrwienie jelit dzięki czemu polepszy się przyswajalność składników odżywczych oraz praca jelit.
  • Źródło zdrowych tłuszczów – Nasiona chia są bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe i składniki mineralne. Są one najlepszym roślinnym źródłem kwasów omega-3, które  mają działanie przeciwzapalne oaz spowalniają proces starzenia. Spożywane ich  w odpowiedniej proporcji z kwasami omega-6 chronią nas przed chorobami serca.
  • Wspomagają budowanie kości – są bogatym źródłem wapnia, magnezu i fosforu, odpowiadających za prawidłowy metabolizm i budowę kości. Mogą stanowić dobrą alternatywę dla osób nie spożywających nabiału z przyczyn chorobowych lub wegan, którzy rezygnują z przetworów mlecznych.
  • Doskonałe uzupełnienie diet eliminacyjnych – Nasiona nie zawierają glutenu i mogą po nie sięgać osoby z celiakia, alergia czy nadwrażliwość na to białko. Nasiona Chia będą uzupełniać ewentualne niedobory związane z eliminacją  niektórych substancji z jadłospisu.
  • Bogate w antyoksydanty – Działanie  przeciwzapalne antyoksydantów ma wpływ na liczne procesy metaboliczne zachodzące w naszym organizmie. Nasiona wykazują działanie przeciwnowotworowe, spowalniają procesy starzenia, działają prewencyjnie na choroby układu sercowo-naczyniowego.

Mam nadzieję, że przybliżyłam Wam zalety tych małych czarnych nasionek, więc teraz czas na coś pysznego i lekkiego.

DESER Z CHIA i CHMURKĄ Z SERKA WIEJSKIEGO

Składniki na dwie porcje:

  • 200 ml mleka – u mnie mleko roślinne;
  • 5 łyżek nasion chia;
  • miksowane truskawki około 100 ml;
  • słodzik STEWIA do smaku;
  • serek wiejski;
  • owoce do przyozdobienia;

Do naczynia wlać mleko i dodać nasiona chia. Dobrze wymieszać i delikatnie dosłodzić do smaku. Odstawić do lodówki, aż nasiona spęcznieją. W tym czasie przygotować naszą “bitą nie śmietanę”. Wykonanie jest proste. Serek wiejski wraz ze śmietanką, która jest w opakowaniu zblendować na puch oczywiście dodając słodzik. Podczas miksowania serek stanie się bardzo puszysty i będzie przypominał konsystencję bitej śmietany, odróżnia go jednak kaloryczność.  Wszystkie składniki podzielić na dwie salaterki i układać warstwowo. Mam nadzieję, że ten deser zadowoli Wasze kubki smakowe i w dodatku pozwoli  trzymać się postanowień diety.deser z chia i serkiem wiejskim

SMACZNEGO

Inne moje pomysły na zdrowe słodkości znajdziesz w dziale KULINARIA (patrz –> TUTAJ)

Udostępnij i polub:
Facebook
Facebook
Instagram
E-mail