5 kroków, które pomogą ci na pierwszych treningach

Nowy Rok to dla wielu osób okres postanowień i wielkich zrywów. Może postanowiłaś/eś lub planujesz wybrać się na swój pierwszy trening. Ja nie poczyniłam żadnych nowych planów, jednak po 2 tygodniowej przerwie grzecznie dziś wróciłam na siłownię. Od razu było widać, że wiele osób zaczęło wprowadzać swoje plany w życie, bo było naprawdę sporo osób w godzinach porannych.  A co w przypadku gdy masz obawy przed rozpoczęciem swej przygody. Nie rezygnuj, ja kiedyś też nie cierpiałam ćwiczeń (patrz –>TUTAJ)

Dla każdego początek podróży pt. fitness, czy siłownia jest zawsze wyzwaniem. Jeszcze większym szczytem do zdobycia jest wtedy, gdy masz przy sobie kilka dodatkowych kilogramów. Jeśli minęło trochę czasu odkąd ostatni raz miałaś na nogach swoje obuwie sportowe, możesz nie być w stu procentach pewna swojej kondycji i tego na co Cię stać. Niestety każdy trening po przerwie jest trudny – ja po 2 tygodniach przerwy też dziś znacząco to odczułam. Jest kilka kroków które sprawią, że pójdziesz do klubu pewniejszym krokiem bez względu na osoby, które tam spotkasz i które mogłyby Cię wprowadzać w zakłopotanie. 

Pierwszy trening?

Jeśli siłownia nie jest twoim ulubionym miejscem oto kilka wskazówek, jak uzyskać kształt, bez względu na rozmiar. 🙂

1. Nie lekceważ swoich zdolności fitness.

Twoja waga lub BMI (wskaźnik masy ciała) może pomóc Ci określić twój START, chociaż też mogą czasem zdołować. Pamiętaj jednak, że nie są one najlepszymi metodami pomiaru twojej kondycji.

Oczywiście nie ma co się łudzić, pierwsze treningi nie są łatwe. Zamiast patrzeć na wagę, oceniaj swoje postępy według tego, jak się czujesz po każdym treningu. Kiedy zauważysz, że twoje treningi stają się łatwiejsze i zamiast 5 minut na orbitreku spędzasz już 15 minut, podnoś sobie poprzeczkę wyżej.  Większość z nas nie ma świadomości jak szybko możemy poprawić swoją kondycję.  Daj szansę swojemu ciału, niech pokaże na co je stać!

2. Żaden trening nie jest ograniczony twoją wagą ani rozmiarem.

Ile razy oglądając TV lub jakieś filmiki na YouTube pomyślałaś, że tak to mogą tylko szczupłe osoby. Może chcesz spróbować jogi, albo sztuk walki, ale martwisz się o swoją mobilność czy koordynację. Zawsze chciałaś iść na Zumbę, ale brakuje ci odwagi?

Odłóż te zmartwienia na bok, nie bój się wyjść ze strefy komfortu i spróbować. Bądź wystarczająco odważna, aby spróbować, bo tylko próbując różnych form treningu będziesz wiedzieć, co zmotywuje cię najbardziej do działania. 

3. Dopasuj odpowiedni sprzęt treningowy.

Dlaczego tak ważne jest dopasowanie sprzętu do swoich potrzeb? Zwłaszcza, jeśli jest to twój pierwszy trening odpowiedni sprzęt może zapewnić Ci wygodę, a nawet pomóc w uniknięciu dyskomfortu oraz ustrzeże Cię przed kontuzją. Może się okaże, że dla Ciebie niekorzystne będzie bieganie na bieżni, a np. znajdziesz frajdę w korzystaniu z orbitreka. Nie bój się prosić o pomoc instruktorów. Im również zależy, by twój zapał nie minął i żeby twój pierwszy trening nie był tym ostatnim, dlatego chętnie Ci pomogą.

Mając rozmiar PLUS SIZE istotną rolę również odgrywa twój ubiór. Zadbaj o odpowiedni wspierający sportowy biustonosz. Dzięki niemu nie będziesz czuła dyskomfortu np. podczas podskoków czy innych wygibasów na zajęciach fitness.  Dobierz sobie odpowiednie leginsy, dzięki tkaninie pochłaniającej wilgoć zapobiegniesz otarciom między udami. Pamiętaj również o odpowiednim obuwiu, które zapewni Ci stabilność podczas ćwiczeń.

4.  Zadbaj o odpowiednią technikę.

Odpowiednia technika wykonywanych ćwiczeń, pozwoli ci maksymalnie wykorzystać twój wysiłek fizyczny. Jest to szczególnie ważne przy nadprogramowych kg, bo pozwoli zmniejszyć ryzyko kontuzji i ochroni nasze stawy. 

Słuchaj wskazówek od instruktora. Pamiętaj, że pokusa żeby zrobić coś na maxa może być kusząca – takie sprawdzenie siebie, ale może przynieść efekt odwrotny – pamiętaj kontuzja zablokuje Cię na dłuższy czas. 

Mi w budowaniu techniki pomogła pomoc trenera personalnego, jeśli masz takie możliwości naprawdę warto skorzystać z takiej pomocy. (czytaj –>TUTAJ)

5. Wyznacz sobie cele.

Nie pozwól, aby waga była Twoim jedynym wyznaczaniem twoich efektów. Sprawdzaj po ubraniach czy są luźniejsze lub szukaj oznak tego, że twoja kondycja jest lepsza. Waga stoi w miejscu, a Ty straciłaś cm z talii? Może używasz większych obciążeń niż w zeszłym miesiącu? Skoncentruj się na swoich małych zwycięstwach. To twoje odczucia dadzą Ci motywację do kolejnych wizyt na siłowni. I nie chodzi tu tylko o wygląd fizyczny, ja największą metamorfozę dzięki treningom fizycznym przeszłam w mojej głowie a moja pewność siebie wzrosła o 100%. Ja też wyznaczyłam sobie nowe cele z plannerem od WERONIKI, polecam wydrukowanie go, to co zapiszemy jest bardziej motywujące.

 

Przedstawiłam ci 5 kroków, które pomogą Ci w twoich pierwszych treningach. Pamiętaj jednak, że kluczem do spełnienia celów sportowych jest pozostanie pozytywnym i nie zniechęcanie się. Okaż cierpliwość i bądź konsekwentny, a rezultaty nadejdą. 

Jeśli spróbujesz to gwarantuję Ci, że po każdym trudnym treningu, poczujesz się jak nowa i ulepszona wersja siebie, niezależnie od tego, czy uda ci się stracić na wadze.

 

DO DZIEŁA. WYRUSZ NA SWÓJ PIERWSZY TRENING.

JA WALCZĘ TY TEŻ SPRÓBUJ. 

 

 

Udostępnij i polub:
Facebook
Facebook
Instagram
E-mail