Odchudzone fit pączki z budyniem – jeden ma tylko około 100 kacl

Ogłaszam wszem i wobec, że odchudziłam pączki. Są równie pachnące, ale można od czasu do czasu skusić się  na nie bez wyrzutów sumienia. Fit pączki były oczywiście zainspirowane przez moją córkę, która w piekarni koniecznie chciała abym jej kupiła pączka.  Nie chodzi o to, że chce odchudzać moje dzieci, ale po prostu odkąd ja zwracam uwagę na to co jem, to również bardziej uważniej patrze na to, co daje dzieciom. Jak spojrzałam na tego pączka oblanego toną lukru pomyślałam, że to pewnie połowa zapotrzebowania kalorycznego Julki na cały dzień. I pewnie nie robiłabym problemu gdyby za chwile nie chciała gumy, serka waniliowego i innych smakołyków również bogatych w cukier. Grzecznie jej wytłumaczyłam, że przyszliśmy po chleb, a coś słodkiego zrobimy w domu. Zaczęłam szukać inspiracji w internecie i trafiłam na przepis ze strony www.dietetyczne-przepisy.net, przepis nie do końca odpowiadał temu co miałam w domu więc zmodyfikowałam go pod swoje potrzeby. Kaloryczność obliczyłam TUTAJ

Dietetyczne fit pączki

Fit pączki

Zaczęłam się zastanawiać jak zrobić zdrowsze pączki. Największym problemem oczywiście było dla mnie smażenie pączków, dlatego moje pączki trafiły do piekarnika. Zwykłą mąkę zastąpiłam mąką orkiszową, mleko krowie zastąpiłam sojowym (Ty możesz użyć zwykłego, my unikamy bo Zuzię boli po mleku brzuch). Tradycyjne pączki mają w sobie margarynę ja ją odpuściłam. Dzięki tym wszystkim krokom powstały moje fit pączki. Fakt, że wymagają trochę pracy, ale radość dzieci po zjedzeniu warta tego poświęconego czasu.

Składniki:

  • 2 szklanki  (250 g) mąki orkiszowej – możesz użyć 120 g mąki pszennej i 120 g pełnoziarnistej;
  • 25 g drożdży;
  • pół szklanki mleka roślinnego lub mleka 0,5% tłuszczu;
  • jajko rozmiar L
  • łyżeczka cukru 5 g
  • 50 g gotowego budyniu przygotowanego z mlekiem posłodzonego zdrowym cukrem np. ksylitolem
  • 3 łyżki ksylitolu

Przygotowanie:

Na początku przygotuj budyń. Ja dałam mniej mleka niż pisze na opakowaniu, tak aby budyń był bardziej gęsty. Pozostaw budyń do wystygnięcia. Oczywiście nie zużyjemy całego budyniu, więc można pozwolić podjadać dzieciom lub innym budyniożercom. W małym garnuszku podgrzać mleko, aż do rozpuszczenia drożdży i cukru. Gdy mleko będzie już ciepłe dodać jeszcze łyżkę mąki i wymieszać. Taki rozczyn odstawić na 10 minut. Po tym czasie dodać jajko i miksować, aż do powstania pianki. Wlej wszystko do wcześniej przygotowanej mąki oraz dodaj ksylitol. Wyrabiaj, aż do momentu gdy ciasto nie będzie się kleić do rąk. Wyrobione ciasto przykryć ściereczką i odstawić na około godzinę w ciepłe miejsce, aż podwoi swą objętość. Na stolnicy rozsypać mąkę i wyłożyć ciasto. Delikatnie rozpłaszczyć je na grubość około 2 cm. Następnie przy pomocy kubka wycinać kółka. Na każde kółko nałóż łyżeczkę budyniu i sklej końce, tak żeby powstała kula.

fit pączki

Jeśli nie lubisz budyniu to użyj ulubionej konfitury. Ja użyłam budyniu, by dostarczyć dodatkowej porcji białka. Mi wyszło 16 tych fit pączków. Gotowe kulki połóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Odstaw na kolejną godzinę, a następnie piecz 15 minut w temperaturze 180 stopni.

SMACZNEGO

Na moim blogu znajdziesz również inne przepisy na słodkości, które zasmakują z pewnością dzieciom:

  • DOMOWE LODY ŚMIETANKOWE (przepis –>TU)
  • EXPRESOWE BABECZKI CZEKOLADOWE (przepis –> TUTAJ)
  • CIASTO UCIERANE Z OWOCAMI (przepis –>TU)
  • KRUCHE CIASTECZKA (przepis –> TU)
SPODOBAŁ CI SIĘ TEN WPIS? BĘDZIE MI BARDZO MIŁO JEŚLI:
  • polubisz mój fanpage na Facebooku żeby być na bieżąco z nowościami
  • zaobserwujesz mój profil na Instagramie

 

Udostępnij i polub:
Facebook
Facebook
Instagram
E-mail