Fit kolacja na ciepło – 3 propozycję do wykonania w 15 minut

Fit kolacja to wyzwanie dla wielu osób będących na diecie lub chcących zmienić swój sposób odżywiania i stylu życia. Jakiś czas temu zaczęłam cykl KOLACJA BEZ CHLEBA (patrz —> TUTAJ), chciałam przez niego głównie znaleźć pomysły na jedzenie dla dzieci, ale z czasem ewaluowało to na posiłki dla każdego. Dziś mam dla Was 3 propozycje na fit kolacje na ciepło do przygotowania w około 15 minut.

Fit kolacja powinna być przede wszystkim  zdrowa i wartościowa. Istotnym szczegółem jest to, że powinna być spożywana co najmniej dwie godziny przed zaśnięciem, lecz najpóźniej około 20-tej. Niestety zauważyłam, że wiele osób w codziennym biegu często nie ma ochoty już myśleć co zjeść na kolację i  najczęściej wieczorem sięgają po kanapkę. Nie jestem przeciwnikiem kanapek, ale jeśli już po nie sięgam to raczej na śniadanie. Kolacja to u mnie głównie mięso z warzywami, albo nawet same warzywka.

Wpis ten powstawał kilka dni, kiedy to kolejno dokumentowałam moje propozycję fit kolacji. Ideą moich kolacji jest to, żeby wykorzystać to co jest w lodówce. Pamiętajcie, że to są tylko inspiracje, a do każdego z tych dań można wrzucić warzywka takie jak Wam zalegają w domu. Proporcję które podaje, to kolacja dla dwóch osób. Jeśli będziecie jeść sami, to możecie podzielić tą porcję na 2 kolacje i po prostu schować do lodówki na następny dzień.

Fit kolacja na ciepło – 3 propozycję do wykonania w 15 minut

Szpinakowe bataty

fit kolacja

  • 1 batat;
  • 1/2 opakowania świeżego szpinaku;
  • suszone pomidory;
  • mozzarella;
  • sól, pieprz, czosnek granulowany;
  • kiełki;

Na patelni rozgrzać oliwę z zalewy od pomidorów suszonych. Bataty pokroić w kosteczkę i wrzucić na patelnię. Bataty dusić do czasu, aż będą mięciutkie. Gdy bataty będą już prawie gotowe wrzucamy szpinak. Gdy szpinak zmniejszy swoją objętość, to dodajemy pomidory drobno pokrojone oraz mozzarellę. Pod koniec duszenia, przyprawić wszystko solą, pieprzem i czosnkiem. Na talerzu można dodać ulubione kiełki.

Kurczak śmietnikowy

fit kolacja

Jakkolwiek to brzmi, jest to kolacja która przyjmie wszystko co zalega w lodówce. Potrzebna będzie nie duża pierś z kurczaka oraz różne warzywka – u mnie trafiły na patelnię: pieczarki (5 sztuk), cebula, 1/4 cukinii, spora garść mrożonej dyni. Wszystkie składniki pokroiłam w kostkę. Na patelni rozgrzałam resztkę oliwy z zalewy od pomidorów suszonych i podsmażyłam kurczaka. Po dodaniu warzyw dusiłam wszystko, do miękkości warzyw.

Grillowana pierś po włosku

fit kolacja

  • pierś z kurczaka;
  • 4-5 łyżek krojonych pomidorów z puszki;
  • przyprawa do pomidorów i mozzarelli z Kamisa;
  • mozzarella;
  • roszponka;
  • kiełki;

Pierś z kurczaka pokroić na dość cienkie kotleciki, rozbić delikatnie i przyprawić ulubionymi przyprawami. Ja delikatnie skropiłam również oliwą czosnkową. Przygotowane tak kotleciki smażyć na grillu elektrycznym lub specjalnej patelni z obu stron.  W miseczce zmieszać pomidory z przyprawą Kamisa. Pastę pomidorową położyć na mięsko, a na to plastry mozzarelli, grillować jeszcze chwilę, aż do rozpuszczenia mozzarelli.

Która propozycja jest najbliższa Waszym smakom?

Kolejnym razem przygotuję dla Was inne równie szybkie propozycje na wartościowe i pożywne kolacje, które będą dla Was inspiracją, by nie iść w kuchni na łatwiznę. Inne moje propozycje kulinarne znajdziesz TUTAJ

 

Udostępnij i polub:
Facebook
Facebook
Instagram
E-mail