Odchudzanie przez sprzątanie

Kto lubi sprzątać? Ja zdecydowanie wolę inne formy rozrywki. No ale niestety nie mam takiego luksusu, aby ktoś to robił za mnie, więc staram się ogarniać ten nasz domowy rozgardiasz. Dodatkową motywacją może być fakt, że  sprzątanie może się okazać pożyteczne dla naszego ciała.

Kiedyś w internecie trafiłam ta taki tekst, że “sobota to dzień wiadra i mopa”. Smutne, ale prawdziwe, że wiele osób nie mających na to czasu w tygodniu musi nadrabiać w sobotę zaległości z gotowaniem, sprzątaniem, praniem czy prasowaniem. Odchudzanie przez sprzątanie

ODCHUDZANIE PRZEZ SPRZĄTANIE

Moje drogie Panie, ale również Panowie, którzy dziś będziecie sprzątać, wykorzystajcie mięśnie by wspomóc spalanie tłuszczyku. Wielokrotnie po sprzątaniu byłam zmęczona jak koń po Westernie. Mycie podłóg, odkurzanie, wycieranie kurzów… ta lista wydaje się nie mieć końca. Ale nie ma to tamto zaczynamy…

  1. Nastaw ulubioną muzykę, najlepiej taką w rytm której nogi same rwą się do tańca. Spędzisz czas przyjemniej, a po za tym spalisz dodatkowe kcl poruszając się w rytm muzyki.
  2. Wyznaczam sobie czas i ustawiam timer w telefonie. Upływ czasu powoduje, że mamy większe tępo sprzątania i pot sam zaczyna lecieć po tyłku, jeśli np. mamy łazienkę wysprzątać na błysk w 15 minut :-). No dobra niech będzie 20 minut :-).
  3. Nie rób sobie przerw, uwierz, że jak usiądziesz chociaż na 5 minut to zrobi się z tego 30. A efekt końcowy sprzątania się odwlecze. Traktuj sprzątanie jak trening.
  4. Podczas sprzątania staraj się napinać mięśnie pośladków, brzucha i nóg.
  5. W trakcie różnych prac, np. ścierania kurzów, zmieniaj ręce. Dzięki temu pracują mięśnie lewej, jak i prawej dłoni.
  6. Aby po całodziennym sprzątaniu uniknąć bólu pleców, staraj się mieć proste plecy. Może się to okazać trudne, ale nie niewykonalne np. zamiast się garbić – kucnijmy.
  7. Prasuj na stojąco, pracując cały czas mięśniami brzucha.

Podczas różnych domowych czynności spalamy oczywiście kalorie. A ile w ciągu pół godziny można zyskać? Wartości są orientacyjne znalezione w internecie, bo nie umiem tego fizycznie zmierzyć, ale :

  • mycie podłogi – 200 kalorii;
  • mycie okien – 125 kalorii;
  • odkurzanie – 75 kalorii;
  • wycieranie kurzu – 125 kalorii;
  • trzepanie dywanów – 150 kalorii – tylko jak trzepać dywany jak u nas na osiedlu nie ma trzepaka :-);
  • prace porządkowe w ogródku – 150 kalorii;
  • gotowanie – 50 kalorii – oczywiście jeśli nie będziemy podjadać;
  • prasowanie – 75 kalorii;
  • robienie zakupów – 150 kalorii – chyba najbardziej  spalanie kcl ma się przy targaniu tych zakupów, szczególnie jak się nie ma windy;
  • sprzątanie łazienki – 125 kalorii;
  • sprzątanie pokoju – 120 kalorii;
  • zamiatanie podłogi – 50 kalorii;
  • mycia auta – 65 kalorii;
  • Odchudzanie przez sprzatanie

 

Tak więc zabierając się za sobotnie obowiązki pamiętajcie, by wykonać swoje treningo – sprzątanie z pełnym zaangażowaniem, wszystkich partii mięśni.

BĘDZIE MI BARDZO MIŁO JEŚLI:
Udostępnij i polub:
Facebook
Facebook
Instagram
E-mail