Całodzienne propozycje posiłków na diecie.

Wpisy kulinarne cieszą się niezwykle dużą popularnością, więc w tym tygodniu będzie dużo gotowania :-). Dziś mam dla Was kolejne propozycje z inspiracjami na posiłki na diecie. Ten dzień u mnie był pod znakiem kokosa. To chyba wynika z tego, że nie lubię marnować składników a miałam otwarte mleko kokosowe :-).

Przypominam, że nie jestem dietetykiem, a poniższe przepisy mają służyć jako wskazówka dla osób będących na diecie. Każdy powinien dostosować porcje do swojego zapotrzebowania energetycznego. Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie na początku swej drogi  z pomocy profesjonalisty. Pozwala to zmienić swoje tory myślowe na odpowiednie działania i zmiany w żywieniu. Oto moje kolejne propozycje z serii foodbook.

Propozycje posiłków na diecie na cały dzień

ŚNIADANIE 8.00-9.30

Omlet kokosowy

OMLET KOKOSOWY

  • 2 jajka -białka ubić osobno;
  • 2 łyżki mąki kokosowej;
  • mleko kokosowe – u mnie takie z kartonu;
  • ksylitol;
  • olej kokosowy
  • dowolne owoce – u mnie gruszka i trochę banana;

Białka ubić na sztywną pianę. W osobnej miseczce roztrzepać jaka z dodatkiem ksylitolu i dodać mąkę kokosową. Do tak przygotowanej masy dodać wcześniej ubity białka. Całość wylać na rozgrzany olej kokosowy. Omlet smażyłam tylko z jednej strony, bo zawsze gdy próbuję obracać omlet to wychodzi mi masakra. A tak powolutku na małym ogniu i pod przykryciem doszedł do odpowiedniej formy. Udekorowałam go owocami. Omlet wyszedł bardzo delikatny. Smakowite rozwiązanie na słodkie śniadanie, które trafiają mi się bardzo rzadko, ale skutecznie umilają czas na diecie 🙂

OBIAD 15.30-16.00

carry kokosowe

CURRY KOKOSOWE

To był w zasadzie obiad “śmieciowy”, który powstał w zasadzie z resztek jakie miałam w domu.  Ale wyszło obłędne w smaku dlatego postanowiłam podzielić się przepisem. Potrzebne:

  • pierś z kurczaka;
  • 1/3 kalafriora;
  • batat;
  • curry;
  • olej kokosowy;
  • mleko kokosowe – 1 szklanka;
  • sól, pieprz;
  • ulubiona sałata;

Na rozgrzanym oleju podsmażyć kurczaka przyprawionego solą, pieprzem i carry. Do podsmażanego kurczaka dodać pokrojonego w drobną kostkę batata i podzielonego na małe różyczki kalafiora. Warzywa posypać również przyprawą curry. Po chwili smażenia, zalać wszystko mlekiem kokosowym. Dusić pod przykryciem na małym ogniu około 10 minut.  Lubię takie dania, bo nie muszę wymyślać czegoś osobno dla siebie i dla reszty rodzinki. Oni zjedli z makaronem, a ja z sałatką. Musicie wypróbować, bo wyszło PYCHA.

KOLACJA 19.00-20.00

Dzień zakończyliśmy pyszną sałatką, na którą udało mi się również namówić mojego mężusia. A on za zieleniną nie przepada 🙂

Sałatka z wędzonym kurczakiem

  • ulubiona sałata – u mnie roszpunka;
  • wędzone udo z kurczaka;
  • 2 jajka na twardo;
  • kilka pomidorków koktajlowych;
  • ogórek kiszony;
  • avokado;
  • kiełki;
  • oliwa czosnkowa;
  • czubryca, sól, pieprz;

Wszystkie składniki pokroić i wymieszać. Cieszyć się smakiem i towarzystwem osoby z którą będziecie delektować się taką pyszną sałatką.

Mam nadzieję, że taki jadłospis na cały dzień oraz wcześniejsze foodbooki (znajdziesz je TUTAJ) , będą inspiracją i wskazówką do zmian nawyków żywieniowych.  Pamiętajcie o piciu dużej ilości wody.

 

Jeśli spodobały CI się moje propozycje koniecznie zostaw LIKE :-), będzie mi bardzo miło.

 

 

Udostępnij i polub:
Facebook
Facebook
Instagram
E-mail