FOODBOOK, czyli mój całodzienny jadłospis

Foodbook, czyli mój całodzienny jadłospis to cykl artykułów, w którym chciałabym zainspirować was do zaplanowania  posiłków podczas diety.

Takie planowanie podczas diety jest niezbędne, bo inaczej łatwo może najść ochota na coś niezdrowego. Sama się na tym złapałam 🙂 Tym postem chciałam zacząć cykl wpisów FOODBOOK – MÓJ CAŁODZIENNY JADŁOSPIS. Oczywiście każdy organizm jest inny i potrzebuje czego innego, a ja nie jestem dietetykiem 🙂 Te wpisy będą raczej rodzajem pamiętnika i inspiracją dla Was, do tworzenia jedzenia smacznego i zdrowego.

Dzień rozpoczynam niestety od euthyroksu, ze względu na tarczycę. Jestem już z nim zaprzyjaźniona więc rano na czczo przed wyjściem z psem popijam tabletkę szklaną letniej wody.  Wróciłam również do suplementacji witamin, jednak o tym napiszę osobny wpis.

CAŁODZIENNY JADŁOSPIS

ŚNIADANIE 8.00-9.30

CAŁODZIENNY JADŁOSPIS - Śniadanie - Jajo sadzone na szpinaku i sałatka z pomidora

Jajo sadzone na szpinaku i sałatka z pomidora.

  • świeży szpinak
  • 2-3 jajka

  • duży pomidor malinowy
  • liście świeżej bazylii
  • przyprawy

  • odrobina oliwy

Niby nic szczególnego, ale od jajek i szpinaku jestem uzależniona.  Na oleju kokosowym podsmażam świeży szpinak, oczywiście dodaję przyprawy (sól, pieprz, czosnek granulowany). Gdy szpinak będzie już prawie gotowy, wbijam na to jajka i przykrywam przykrywką. Dzięki temu jajko ma postać troszkę omleta, troszkę sadzonego. Do tego przygotowuję sałatkę z pomidora i bazylii.

CAŁODZIENNY JADŁOSPIS

II śniadanie

Drugie śniadanie u mnie to najczęściej jakiś owoc lub w dni treningowe, koktajl białkowy.

CAŁODZIENNY JADŁOSPIS

OBIAD 15.30-16.00

CAŁODZIENNY JADŁOSPIS - Obiad - KOTLECIKI z KURCZAKA i KOMOSA RYŻOWA Z CUKINIOWYM SOSEM

Kotleciki z kurczaka i komosa ryżowa z cukiniowym sosem

Składniki:

  • pierś z kurczaka ok. 200g;
  • cukinia 150g;
  • feta ok. 30g;
  • komosa ryżyowa 50g; (waga przed ugotowaniem)

Pierś z kurczaka pokroić na cienkie paski, przyprawić i obtoczyć w jajku. Smażyć na oleju kokosowym. Można na wierzch wylać resztę jajka. Komosę ryżową przygotować zgodnie z opisem na opakowaniu. Do przygotowania sosu trzeba zetrzeć na tarce i poddusić na patelni. Przyprawić czosnkiem granulowanym i dodać pokruszoną fetę. 

Sałatka:

  • kapusta pekińska;
  • świeży ogórek;
  • pomidor
  • przyprawa do sałatek koperkowo – czosnkowa od PRZYPRAWY ŚWIATA

CAŁODZIENNY JADŁOSPIS

KOLACJA 19.00-20.00

CAŁODZIENNY JADŁOSPIS - Kolacja - FAWORKI Z INDYKA Z PURE Z KALAFIORA

Faworki z indyka z pure z kalafiora

Składniki:

  • 200 g indyka;
  • 2 marchewki;
  • 200 g kalafiora;
  • kilka liści sałaty;
  • sok z cytryny;
  • przyprawy;

Indyka pokroić na plastry i rozbić. Tak przygotowane kotleciki nacinam na środku i zakręcam jak faworki. Przyprawy każdy może użyć wg własnego uznania. Ja mam swoje ulubione, które kupuję zawsze na Jarmarku Dominikańskim w Gdańsku. Mój nr jeden to czubryca zielona, pasuje naprawdę do wielu dań. Warzywa przygotować do gotowania na parze. Wszystko gotować na parze ok 22 minut. Po ugotowaniu kalafior zblędować z odrobiną masła. Ułożyć na talerzu i delektować się pysznym smakiem.

Mam nadzieję, że któryś z moich pomysłów przypadnie Wam do gustu. Jeśli wypróbujecie , to podzielcie się ze mną zdjęciem jak to wyszło u Was.

Pamiętajcie, czasem proste nieskomplikowane rzeczy smakują najlepiej. 

Ps. Pamiętajcie o piciu co najmniej 2 litrów wody dziennie.

Inne pomysły na całodzienny jadłospis znajdziecie w kategorii: Foodbook

Udostępnij i polub:
Facebook
Facebook
Instagram
E-mail